In groep 5-6 speelt de muzikale verkenning van onderwerpen in op de veranderende belangstellingswereld van de kinderen: verre landen, feesten, muziek uit verre landen, kleding, cowboys, kermis, ridders en jonkvrouwen, varen, insecten, ruzie, markt. [ Leerlijnen voor Muziekles ]
1. zingen luistervragen:
- onderstreep de orkesten
- onderstreep de instrumenten
zingen:
- meezingen met voorbeeldzang
- zingen met karaoke-versie
- let op versnellen bij "allemaal, allemaal, allemaal" Dit heb je nodig: De leerlingen hebben elk een tekst nodig.
3. geschiedenis De blaasmuziek werd gebruikt als marsmuziek bij het leger. Tegenwoordig hoor je blaasmuziek bij allerlij gelegenheden: Koningsdag, Dodenherdenking, Carnavalsoptocht enz.
4. loop-, of zitorkest? loop-, of zitorkest? De leerlingen luisteren en maken eerst de quiz op het werkblad en daarna laten ze zien wat ze hebben ingevuld door bij elk fragment te gaan staan of zitten. Dit heb je nodig: werkblad